سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، برترین هدایت است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 86 خرداد 20 , ساعت 12:46 عصر

در پاسخ به نافذ، نکاتی را نوشتم که در وبلاگ هم می‌آورم.

1/حدیث ذواق که امام در آن فرمود مردانی که زنان مختلف را می‏چشند دوست ندارم، در مورد طلاق ازدواج دائمی است. یعنی مردانی که زنان خود را طلاق می‏دهند تا زنان دیگر را بچشند. می‏دانید که حضرت علی 27 فرزند داشت.

2/ ازدواج موقت اگر چه برای دختران تحت شرایط خیلی خاص مجاز است، اما به هر حال در مورد زنان بیوه است که زنان و مخصوصا مردان آرامش پیدا خواهند کرد.... البته خواهید گفت دختران چه؟ باید عرض کنم که بنا به روایات، شهوت مرد است که نقد است و باید کنترل شود. و اگر مرد کنترل شود دختران کمی مورد تعرض قرار خواهند گرفت.

3/ پدیده‏های اجتماعی تک علتی نیستند و لذا عاملی به نام ازدواج موقت، یکی از عوامل کنترل خواهد بود. و نه همه آنها

4/ به هر حال مسائل جنسی هست و اصلاح جامعه از برخی مظاهر حرام نیز، کنترل کننده است اما شهوت از بین نخواهد رفت.

5/ بهتر است به جای حمله به آیات و روایات و ادامه راه آن ملعون دوم که به تحریم ازدواج موقت اقدام کرد، دلایل عقلی و پیامدهای اجتماعی را با روشی علمی که فعلاً‏ دیده نمی‏شود، چون نه روش علمی اجتماعی در این نوشته‏ها دیده می‏شود و نه متون روایی و قرآنی مورد ارزیابی علمی قرار می‏گیرد. البته چون نویسندگان تخصص لازم را در این زمینه را ندارند لذا بیاییم در برابر سخنان کارشناسانه مراجع که همان سخنان ائمه و رسول‏الله (ص) است تسلیم شویم.

6/  باید گفت که البته اگر کسی بتواند بدون ازدواج موقت خود را حفظ کند بهتر خواهد بود.

7/ در پایان توصیه می‏کنم کتاب سیاحت غرب نوشته آقا نجفی قوچانی را که در بخشی از آن به فضیلت ازدواج موقت پرداخته شده بخوانید.


دوشنبه 86 خرداد 14 , ساعت 7:8 عصر

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

سالروز ارتحال آن عزیز سفر کرده، یادآور خاطره تلخ فراق است. این مناسبت را به همه شما عاشقان تسلیت عرض می‏کنم.

در ضمن، کتاب جوسازی(آسیب‏شناسی هنجارها و ارزشها...) منتشر شد: مناسب دیدم به صورت اجمال این کتاب را به شما دوستان معرفی کنم:

 هنجارها و ارزش‌های اجتماعی نرم‌افزارهای هدایت جامعه به سوی اهداف مورد نظر اعضای آن می‌باشد. هنجارها اعضای جامعه را تحت فشار قرار داده و ادامه مطلب...

دوشنبه 86 خرداد 14 , ساعت 6:59 عصر

انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

سالروز ارتحال آن عزیز سفر کرده، یادآور خاطره تلخ فراق است. این مناسبت را به همه شما عاشقان تسلیت عرض می‏کنم.

در ضمن، کتاب جوسازی(آسیب‏شناسی هنجارها و ارزشها...) منتشر شد: مناسب دیدم به صورت اجمال این کتاب را به شما دوستان معرفی کنم:

هنجارهای و ارزش‌های اجتماعی نرم‌افزارهای هدایت جامعه به سوی اهداف مورد نظر اعضای آن می‌باشد. هنجارها اعضای جامعه را تحت فشار قرار داده و ادامه مطلب...

سه شنبه 86 اردیبهشت 11 , ساعت 9:29 عصر

بسمه تعالی

اگرچه در کارهای خوب احمدی نژاد بر کسی پوشیده نیست؛ اما هر چند از گاهی دسته گلی نیز به آب می‏رود (مانند بردن زنان به تماشای فوتبال مردان). و امروز این دسته گل بوسه احمدی نژاد بر دستان زن معلم بود.

 اگر چه این زن پیر بود اما اولاً فرتوت نبود. و اگر چه دستکش داشت، اما بسیاری امروز و اکثریت فردا دستکش را نخواهد دید. ثانیاً نیت و قلب احمدی نژاد به گرد پای قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نمی‏رسد که هنگام بیعت دستور داد آب آوردند و در طشتی ریختند. پیامبر اکرم دست مبارکش را درون آن آب نهاد و زنان نیز؛ و هیچگونه تماسی نبود. و هیچ مورخی نقل کرده که پیامبر اکرم (ص) با زنان پیر با دستکش بیعت کرد.

به هر حال اگر هم این قضیه به دلایل مذکور احتمالاً مشکل نداشته باشد، اما به دلیل موقعیت شخص ریاست جمهوری و این که اکثر بینندگان به ویژه افراد معلوم الحالی مانند دوم خردادی‏ها، به چنین مسأله‏ای توجه نداشته و این کار بدآموزی‏هایی دارد، اشکال شرعی خواهد داشت.

پس بیائیم جهان‏بینی‏مان را درست کنیم و با شجاعت تمام به این جهان‏بینی الهی پای‏بند باشیم. به امید موفقیت احمدی‏نژاد در همه عرصه‏ها.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ