سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در آنچه به علیّ سفارش کرده است ـ : ای علی! خواب دانشمند برتر ازعبادت عابد است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 86 خرداد 20 , ساعت 12:46 عصر

در پاسخ به نافذ، نکاتی را نوشتم که در وبلاگ هم می‌آورم.

1/حدیث ذواق که امام در آن فرمود مردانی که زنان مختلف را می‏چشند دوست ندارم، در مورد طلاق ازدواج دائمی است. یعنی مردانی که زنان خود را طلاق می‏دهند تا زنان دیگر را بچشند. می‏دانید که حضرت علی 27 فرزند داشت.

2/ ازدواج موقت اگر چه برای دختران تحت شرایط خیلی خاص مجاز است، اما به هر حال در مورد زنان بیوه است که زنان و مخصوصا مردان آرامش پیدا خواهند کرد.... البته خواهید گفت دختران چه؟ باید عرض کنم که بنا به روایات، شهوت مرد است که نقد است و باید کنترل شود. و اگر مرد کنترل شود دختران کمی مورد تعرض قرار خواهند گرفت.

3/ پدیده‏های اجتماعی تک علتی نیستند و لذا عاملی به نام ازدواج موقت، یکی از عوامل کنترل خواهد بود. و نه همه آنها

4/ به هر حال مسائل جنسی هست و اصلاح جامعه از برخی مظاهر حرام نیز، کنترل کننده است اما شهوت از بین نخواهد رفت.

5/ بهتر است به جای حمله به آیات و روایات و ادامه راه آن ملعون دوم که به تحریم ازدواج موقت اقدام کرد، دلایل عقلی و پیامدهای اجتماعی را با روشی علمی که فعلاً‏ دیده نمی‏شود، چون نه روش علمی اجتماعی در این نوشته‏ها دیده می‏شود و نه متون روایی و قرآنی مورد ارزیابی علمی قرار می‏گیرد. البته چون نویسندگان تخصص لازم را در این زمینه را ندارند لذا بیاییم در برابر سخنان کارشناسانه مراجع که همان سخنان ائمه و رسول‏الله (ص) است تسلیم شویم.

6/  باید گفت که البته اگر کسی بتواند بدون ازدواج موقت خود را حفظ کند بهتر خواهد بود.

7/ در پایان توصیه می‏کنم کتاب سیاحت غرب نوشته آقا نجفی قوچانی را که در بخشی از آن به فضیلت ازدواج موقت پرداخته شده بخوانید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ