سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مال خود را در راه حقوق [دوستان] ببخش و ازآن، به دوستت برسان که بخشش به آزاده، سزاوارتر است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 84 اسفند 23 , ساعت 4:37 عصر

چهارشنبه سیاه یا سوری

 

ما ایرانیان معمولاً اعراب را به این بهانه که جاهل هستند مورد هجمه‌ها و حمله‌ها قرار می‌دهیم این در حالی است که بسیاری از ماها خودمان هم حداقل در برخی موارد از جاهلان قرون وسطی و خشونت‌طلبان سکولار به ظاهر مهربان، بسیار جاهلتر و خشنتر هستیم.

یکی از رسوم خرافی و جاهلانة‌ دوران زرتشتی بودن ایران، آتش‌پرستی بوده، به گونه‌ای که هنوز هم در ادبیات فارسی آتش یکی از عناصر چهارگانة مؤثر در حیات قلمداد می‌شود. اگر چه بعد از اسلام بسیاری از خرافات و جهالت‌ها به برکت اسلام ناب ریشه‌کن شد، اما برخی از آنها نیز به دلایلی که اکنون زمان بررسی آن نیست مانده‌اند. و خدا لعنت برخی دوم خردادی‌ها را که سعی در سکولاریزه (بی‌دین‌کردن) جامعه داشتند و این عامل را بسیار مفید دانسته و حیاتی دوباره به آن بخشیدند. و امروز شاهدیم که در این چهارشنبة سیاه عقل و منطق جای خود را به سفاهت، نادانی، حماقت، جهالت، و خشونت داده و چه بسیار گناهان که در این شب شوم صورت می‌گیرد که نه مجال اجازة ذکر آنها را می‌دهد و نه شرم و حیا که ذکر برخی از آنها ابهت گناهان را به زیر سؤال خواهد برد.

به هر حال امیدوارم روزی نیروی محترم انتظامی از این حالت انفعال در آمده و در عمل نیز به جای برخورد افراطی با موتورسوران به برخورد با چنین مفاسدی بپردازد. و هر ایرانی نیز بفهمد و با خود فکر کند که هر کاری که انجام می‌دهد تا چه اندازه با منویات امام زمانی تطابق دارد که او را فقط در مشکلات و بیماریها صدا می‌زند.  


شنبه 84 اسفند 20 , ساعت 3:45 عصر

بیانیه علمای برجستة قم در اعتراض به سفر نماینده قذافی

در این بیانیه به سفر سعد مجبر به ایران فرستاده ویژه قذافی به ایران و دیدار او با احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی واکنش شدید فعال نشان داده شده است. فعالان سیاسی دیگر و کمیته پیگیری حقوق سرنوشت امام موسی صدر نیز بیانیه‌ای در این رابطه صادر کرده و واکنش شدید خود را نشان داده‌اند.

در بیانیه علمای قم آمده است: سعد مجبر که سال گذشته از سوم تا هشتم فروردین مخفیانه وارد تهران شده و با برخی افراد ملاقات کرده و نامه مممهور ژنرال معمر قذافی را به انان تقدیم کرده بود، امسال همزمان با تغییر کابیه حکومت لیبی و تغییر نخست وزیر این کشور و در حالی که دولت جدید ایران با شعار اصول‌گرایی، عدالتخواهی و حمایت از مستضعفان جهان روی کار آمده است. با افتخار و به طور رسمی وارد خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود و این در حالی است که سید محمد خاتمی رئیس جمهوری وقت، پیش از این از پذیرش همین شخص خودداری کرده بود. ... این نامه را حضرات آیات سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، جعفر سبحانی تبریزی، علی مشکینی، عبدالله جوادی آملی، سید رضی شیرازی، سید عزالدین زنجانی، سید علی محقق داماد، ابراهیم امینی، حسین مظاهری، سید جلال‌الدین طاهری. ابراهیم جناتی، مسلم ملکوتی، محمد علی گرامی امضاء کرده‌اند.


چهارشنبه 84 اسفند 17 , ساعت 7:45 عصر

سلام بر مهدی

آن که نام زیبایش دل نشین و در کام جانمان شیرین است.

به حرمت نامش می‏ایستیم و به یادش به دعا و ندبه می‏نشینیم.

سلام بر او و درود به خونین کفنانی که جان در مقدمش فدا کردند و به شوق دیدارش خاک نشین سنگرها و خاکریزها شدند.

سلام بر آن وجود عزیز که هر که جرعه‏ای از شراب محبتش نوشید تا ابد در خشید و هر که حرفی از کتاب ولایتش خواند جاودانه ماند.

سلام بر امام غایبی که حضور غایبانه‏اش سراسر زمین را آکنده است


دوشنبه 84 اسفند 15 , ساعت 10:51 صبح

دیدار دو یار دیرین انقلاب حضرات آیات جوادی آملی و مصباح یزدی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

منبع: روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ