در پاسخ به نافذ، نکاتی را نوشتم که در وبلاگ هم میآورم.
|
1/حدیث ذواق که امام در آن فرمود مردانی که زنان مختلف را میچشند دوست ندارم، در مورد طلاق ازدواج دائمی است. یعنی مردانی که زنان خود را طلاق میدهند تا زنان دیگر را بچشند. میدانید که حضرت علی 27 فرزند داشت.
2/ ازدواج موقت اگر چه برای دختران تحت شرایط خیلی خاص مجاز است، اما به هر حال در مورد زنان بیوه است که زنان و مخصوصا مردان آرامش پیدا خواهند کرد.... البته خواهید گفت دختران چه؟ باید عرض کنم که بنا به روایات، شهوت مرد است که نقد است و باید کنترل شود. و اگر مرد کنترل شود دختران کمی مورد تعرض قرار خواهند گرفت.
3/ پدیدههای اجتماعی تک علتی نیستند و لذا عاملی به نام ازدواج موقت، یکی از عوامل کنترل خواهد بود. و نه همه آنها
4/ به هر حال مسائل جنسی هست و اصلاح جامعه از برخی مظاهر حرام نیز، کنترل کننده است اما شهوت از بین نخواهد رفت.
5/ بهتر است به جای حمله به آیات و روایات و ادامه راه آن ملعون دوم که به تحریم ازدواج موقت اقدام کرد، دلایل عقلی و پیامدهای اجتماعی را با روشی علمی که فعلاً دیده نمیشود، چون نه روش علمی اجتماعی در این نوشتهها دیده میشود و نه متون روایی و قرآنی مورد ارزیابی علمی قرار میگیرد. البته چون نویسندگان تخصص لازم را در این زمینه را ندارند لذا بیاییم در برابر سخنان کارشناسانه مراجع که همان سخنان ائمه و رسولالله (ص) است تسلیم شویم.
6/ باید گفت که البته اگر کسی بتواند بدون ازدواج موقت خود را حفظ کند بهتر خواهد بود.
7/ در پایان توصیه میکنم کتاب سیاحت غرب نوشته آقا نجفی قوچانی را که در بخشی از آن به فضیلت ازدواج موقت پرداخته شده بخوانید. | |