سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 87 مرداد 11 , ساعت 10:3 عصر

بسمه تعالی

یازده تیرماه هشتاد و هفت بود که همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد؛ آمارهای ضد و نقیض و در برخی موارد، جعلی، از این همایش در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام شد؛ از آنجا که بنده عضو کارگروه زنان آسیب‌دیده اجتماعی (روسپی‌گری) بودم، بر آن شدم که برخی آمارهای مهم را با اصلاحات لازم و به صورت واقعی و نه جعلی اعلام کنم.

این همایش نتیجه چند ماه بحث و بررسی اعضای کارگروه‌های نه گانه مربوط به این همایش بود. و تا حد امکان سعی شد که نظر اسلام در ارتباط با پدیده روسپیگری بیان شود؛ اگر چه به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت و متخصص نبودن همه اعضا در ارتباط با اسلام و غلبه نظریه‌های سکولار در علوم انسانی، کاستی‌هایی نیز مشاهده خواهد شد.

برخی از آمارهای مذکور به این شرح است.

الف) 89 درصد روسپی‌ها مجرد هستند و این نشان از تأثیر مثبت ازدواج در جلوگیری از انحرافات جنسی به شمار می‌رود.

ب) میانگین سن روسپیگری از 35 سال در گذشته به 27 سال در حال حاضر کاهش یافته است. خاطر نشان می‌سازد که آمارهای تهیه شده در بهزیستی در ارتباط با سن روسپیگری اعتبار نخواهد داشت چرا که آمارهای این سازمان صرفاً مربوط به چند دختر فراری است و روشن است که این دختران، نشان دهنده واقعی جامعه آماری نخواهد بود.

ج) 50 (پنجاه) درصد روسپی‌ها به دلیل فقر نسبی و رفع نیازهای ثانویه (مانند خرید خودرو، طلا و جواهرات، لباس‌های فاخر، گوشی‌های گران‌قیمت و مانند آن، و 50 درصد آنها به دلیل فقر مطلق و رفع نیازهای اولیه زندگی خود، دست به این انحراف می‌زنند. این آمار نشان از نوعی مصرف‌زدگی، تجمل‌گرایی و اسراف در جامعه بوده و حکایت از فقر مطلق بخشی از جامعه نیز دارد.

د) حدود هفتاد روسپی‌ها به دلیل نبود فرهنگ عفاف و کنترل در خانواده،‌ حدود سی درصد نیز به دلیل اعمال کنترل‌های سخت و بی‌مورد مرتکب انحراف جنسی می‌شوند.

آمارهای دیگر را در کتابی که در این زمینه منتشر خواهد شد بخوانید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ