سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس دین، دوستی نکند و بر اساس دین، دشمنی نکند، دین ندارد . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 85 خرداد 5 , ساعت 5:37 عصر

بسمه تعالی

1) روزنامه ایران مزدور بیگانگان شد. همان روزنامه‏ای که بسیجیان دلیر و جان برکف را فاشیست خواند.

2) بدخواهان بدانند که با این اقدامات توهین‏آمیز نه تنها موفق به ریشه‏کنی زبان ترکی نخواهند بود بلکه این عمل وقیحانه آنها ترک‏ها را منسنجم‏تر کرده و در حفظ زبان و هویت خود پرشورتر خواهد ساخت. و نباید فراموش شود که اهانت به مردمی که 45 درصد از جمعیت ایران اسلامی عزیز را تشکیل می‏دهد نه به نفع فارس‏ها خواهد بود و نه به نفع اسلام و تشیع. به ویژه در این برهه حساس که بیگانگان کشور عزیزمان را تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار داده‏اند.


 

3) آنها باید بدانند که تفرقه همان‏چیزی است که بدخواهان و تجزیه‏طلبان می‏خواهند. این در حالی است که رهبرمان فرمود:‏تورکده فارس کیمین، فارسدا ترک کیمین در کنار هم باشند. و چه اشتباه بزرگی می‏کنند آنها که زبان فارسی را عامل همبستگی می‏دانند. و این تفکر،‏ همان تفکر عمر است که عرب را بر عجم ترجیح می‏داد. و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند زبان فارسی عامل همبستگی نیست. این اسلام و تشیع است که عامل همبستگی است.


 

4 ) این را نیز بدانند که به هر حال زبان ترکی در این کشور عزیز در معرض تهدید است. به گونه‏ای که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از مخربان اصلی آن است. اما این گونه حرکت آنها اگر چه احساسات ترکها را جریحه ‏دار می‏سازد اما آنها را به خطر موجود آگاه خواهد ساخت.


 

5) نکته بعد اینکه این تهدید و آسیب‏ زمانی آغاز شد که با نفوذ ملی‏گراهای (یا همان فارس‏گراهای افراطی و آنها که ایرانی بودن را در فارس بودن تعریف می‏کردند.) خائن مانند بازرگان در ابتدای پیروزی انقلاب، زبان فارسی زبان رسمی اعلام شد. این در حالی است که از اکثریت برخوردار نبود و معمول در این گونه کشورها که هیچ زبانی از اکثریت برخوردار نیست این است که یکی از زبانها را به عنوان زبان میانجی و نه زبان رسمی معرفی می‏کنند و هر یک از اقوام در کنار آموزش زبان خود به یادگیری زبان میانجی نیز می‏پردازند.


 

5) ما افتخار می‏کنیم که ترک هستیم. رهبرمان ترک است و بسیاری از دانشمندان ایران در عرصه‏های مهم علمی از جمله دانشمندان هسته‏ای ترک هستند. و افتخار می‏کنیم که مردان غیور از ماست. افتخار می‏کنیم به غواصان شیر دل زنجان و به باکریها و شهدای دیگر. افتخار می‏کنیم که در اکثر عملیات‏های جنگ تحمیلی ترک‏های غیور صف‏شکن بودند. افتخار می‏کنیم که از 36 هزار شهید تهران حدود 25 هزار نفر ترک هستند.


 

6) نکته بعد اینکه نویسنده روزنامه ایران قطعا این توهین را رایگان انجام نداده و تغذیه در خور توجهی از دستشویی بوش داشته است. (البته ببخشید که این سخن می‏گویم. چرا که ایشان زبانی غیر از این زبان نمی‏فهمد.)


 

7) لعنت باد بر سلسله پهلوی که اختلاف بین ترک و فارس را به توصیه انگلیسی‏ها در فضای اجتماعی ایران حاکم کردند.


 

8) ما زبان فارسی را نیز به عنوان زبان هموطنهایمان دوست داریم و به آن احترام می‏گذاریم.

9) پیشنهاد و راهکار عملی بنده این است که زبان ترکی به عنوان زبانی که جمعیت آن در تعداد؛ مساوی فارس‏زبانان است، به رسمیت شناخته شود. این همان چیزی است که اتحاد و همبستگی را افزایش داده و یک مملکت شیعی را در برابر دشمنان اسلام بیمه خواهد کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ